streda 10. novembra 2010

Ako pomaly vznikal web Starinky.net

Tému, vlastne len taký malý súhrn ako vznikli Starinky.net ma napadlo pridať z rôznych dôvodov, lepšie teraz ako neskoro.

Ale k veci, k hrám som sa dostal celkom neskoro, verte-neverte 386-ku som mal asi do roku 2000 a to už na človeku zanechá nejaké príznaky, keďže všetci okolo sa oháňali Pentiami a podobnými.

Ale ja som si zvykol, na mojom 85MB disku (neskôr som upgradoval na cca 420MB) sa stále obmieňali nové a nové hry, nezmazateľnými sa stali Ishar 2, X-Com, Dune 2, Wolfenstein 3D, Gobliiins, Dungeon Master 2, Dyna Blaster, NHL Hockey, Command and Conquer a vírus One-Half, ktorý bol na dennom poriadku.


Ale už k Starinky.net, respektíve k ich predchodcom. V treťom ročníku na strednej som našiel na vymoženosti menom internet www stránku menom bestoldgames.net, ktorej administrátorom bol nejaký mylan, samozrejme som sa hneď prihlásil na fórum a prispieval zo začiatku sporadicky, neskôr viac do diskusií.

 A teraz netuším kedy ma presne napadla myšlienka vytvoriť vlastný web, veľkú zásluhu na tom má časopis Level (s Maxom Paynom na titulke), kde bolo celkom dobre popísané čo všetko treba k výrobe fungujúcej stránky s odkazmi na free webhostingové servery.

Vtedy už bolo rozhodnuté, nevedel som poriadne ako, ale vytvoril som pomocou OpenOffice 1.1 niečo takéto:

www.oldhgames.mysteria.cz 
Tie obrázky boli naozaj také rozmazané aj na stránke, ale nejako sa začať muselo

Pojem web katalóg, alebo SEO mi v tej dobe nehovoril absolútne nič, možno aj preto nikto stránku nenavštívil (toto je iba moja domienka, pretože slovo počítadlo prístupov mi taktiež nič nehovorilo). Niekde na fóre som zahliadol lepší hosting s tuším 250MB miesta pre stránky, to bolo asi o rok neskôr, stránka dostala meno Gobliiins old gameS:

www.gog-games.ic.cz
Už sa to aspoň trochu podobalo na web 

Na tvorbu stránky som ešte stále používal OpenOffice, čo sa ukázalo ako veľká blbosť (keby ste videli ten zdrojový kód, ach), v neskoršej fáze som pridal aj abandonware info (niečo ako mikroblog o novinkách na oldgames stránkach):

Niektoré obrázky chýbajú, staršie verzie som sa snažil nájsť cez WebArchive


Pri mojom pôsobení (:D) na fóre bestoldgames.net a pri niektorom z ICQ rozhovorov s mylanom padal myšlienka, že mylan pre mňa vytvorí nové GOG, nastala fáza čakania a tešenia sa a výsledok sa dostavil v podobe parádnej novej stránky s adimistráciou, za toto patrí mylanovi 1000x ďakujem, tak isto sa menil aj hosting a doména:

www.gog-games.yw.sk 
Stránka mala konečne hlavu a pätu

Jediné čo som na novom webe menil boli logá, teda obrázky

V tejto fáze vydržali GOG veľmi dlho, ale čas ďalšej zmeny sa blížil a prišiel ako blesk v podobe sponzoringu celého hostingu a domény. Nová stránka dostala meno www.starinky.net (takisto mylanov nápad :), na stránke sa nemenilo nič okrem názvu.

Prišli Vianoce 2009 a mne ruplo v bedne a celá stránka bola prehodená na systém wordpress, cca 700 hier som musel po jednom prekopírovať na nové stránky:

www.starinky.net
Najprv sa mi tento dizajn páčil...

Netrvalo dlho, vlastne celkom hej a začiatkom septembra 2010 dostala stránka zase nový kabát, uvidíme dokedy vydrží tento:

Výborná WP téma s množstvom nastavení

Tu sa zatiaľ krátka história môjho oldgames projektu končí, už je to pomaly piaty rok, sám som zvedavý ako to všetko dopadne.

2 komentáre:

  1. Lisko držím palce raz spraviš dufam aj pre mna stránku :-DDD tvoja naj spolužiačka :-DDDD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :D a to sa ti ako podarilo nájsť tento blog? :D

    OdpovedaťOdstrániť