streda 3. novembra 2010

Triezvy názor na GOG.com

Ešte na starom blogu, ale aj dávnejšie v diskusii som sa vyjadril o GOG.com, že sú v podstate zlatokopy, ktorý len predávajú staré hry za účelom zisku, i keď si stále za svojím názorom stojím, trochu som vytriezvel a GOG skúsil naživo.

Naživo znamená, že som si stiahol jednu z hier (Rise of The Triad: Dark War), ktoré som dostal zadarmo v beta verzii.

Musím uznať, že chlapíci spravili kus roboty, inštalácia ROTT bola jednoduchá, spustenie prebehlo na prvý krát bez problémov (a to mám ešte MS Vista), ale za to že tieto hry vôbec fungujú na novších počítačoch môžeme poďakovať DOSBox Teamu s ktorým má GOG sponzorský program (dosť by ma zaujímalo ako sú odmeňovaní ).S fungovaním ROTT som bol veľmi spokojný, takisto  manuál a soundtrack, zamrzeli ma trochu nové úrovne, pretože nikde nie je ani len spomenuté ako ich spustiť, takže som sa musel trochu pohrať v setup.exe aby som si zahral Wolfenstein 3D úroveň.

Po výpadku GOGu pribudla dokonca medzi free hrami aj Jagged Alliance: Deadly Games, asi ako menšie ospravedlnenie za brnkanie na nervy hráčom, ktorí za veľa hier zo stránky zaplatili. Tu je ďalšia vec čo mi vŕta v hlave, čo s tým všetkým ak stránka zanikne?

Skúste hru spustiť 24.12. uvidíte tento obrázok trochu pozmenený :)
To by bolo zatial všetko čo ma k tejto téme napadlo, ďalšia sa bude točiť okolo rozšírenej verzie hry Dune 2.

2 komentáre:

  1. GOG si ide svojim smerom, su to vpodstate nasi bratia poliaci, a uz od svojho vzniku presadzuju predovsetkym predaj hier bez DRM!
    Co je pre mnohych distributorov trnom v oku a preto s nimi odmietaju spolupracovat. Za to im fandim, drzim palce a podporujem.

    Ked tato sluzba nahodou zanikne, pokial budes mat kupene hry stiahnute/napalene na cd/dvd, vzdy si ich budes moct zahrat. Na rozdiel od takeho STEAMU, ktory takisto recykluje stare hry pomocou dosboxu/scummvm (mam od nich seriu XCOM a Lucasovky), ale pri ich hrani vyzaduje svoju aplikaciu...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. predaj bez DRM ocenujem, ani som nevedel ze su to poliaci, ti su vsade :D
    no ved nech sa im dari, chcelo by to Lands of Lore, ale chapem ze EA/Westwood/Virgin ci kto ma teraz licenciu tak hru nepusti

    OdpovedaťOdstrániť