piatok 15. júna 2012

Alebo keď je hrdinstvo a mágia všetko...

Po veľmi dlhom čase nový príspevok na blogu a zase sa týka mojej srdcovky, HOMAM. Nápad na príspevok ma napadol v sprche (asi sa budem sprchovať častejšie), ale ešte minulý týždeň a dnes som si zase spomenul, skleróza...

Keďže vo svete Heroes som strávil viac než je zdravé, skúsim napísať môj pohľad na vývoj tejto legendárnej série ťahových stratégií.

Pôjdem samozrejme podľa toho, kedy som sa k jednotlivým hrám dostal, začíname teda s HOMAM 2.

Heroes of Might and Magic 2
 Druhý diel som hral ako prvý, nemal som predtým ani šajnu o tom, že vyšla jednotka. Nadšenie z ručne kreslenej grafiky, skvelého herného systému a bojov, hodiny a hodiny presedené vo skupinkách pri 14 palcovom monitore, hlášky tipu, toto je posledné kolo a ide sa domov, nikdy neuspeli...

 Obľúbenými hradmi boli pre mňa Necromancer a Sorceress, hlavne kostlivý drak. Oproti prvému dielu sa dala väčšina vašich jednotiek vylepšiť (upgrade), zväčšil sa bojový terén čo pridalo na taktizovaní a tá grafika, nádhera.


Heroes of Might and Magic
 Netradične po dvoje sme začali hrávať aj jednotku, taktiež veľmi bavila, bolo trochu divné že bojovníci chodili dopredu/dozadu rovnakým spôsobom, systém hry už bol načrtnutý, hrával som hlavne za hrad Knight, pripadali mi taký správny.

 V tej dobe ešte prebiehali moje chabé pokusy rozbehať túto hru na 386-ke, bez SVGA grafickej karty, samozrejme neúspešne, ale aby ste ma nemali za blázna, na tom istom systéme som rozbehal Tomb Raider 1, aj bez SVGA karty, menu bolo trochu rozložené a o plynulosti ha hovoriť nedalo, bola to skôr veľmi slide-show.


Heroes of Might and Magic 3
 Herné a strategické orgie, úvodné intro som videl asi tisíc krát, škoda že nebolo dlhšie. Trojka mala všetky vylepšenia čo v dvojke chýbali, pribudli nové monštrá a v datadisku sa vrátili aj tie staré. Hodiny a hodiny herného času, geniálny hot-seat. Ani nechcem vedieť koľko hodín života mi HOMAM 3 zožral, ale neľutujem, zatiaľ. K hre vyšli dva datadisky v ktorých bol nový hrad Conflux, nové artefakty a ďalšie menšie novinky. Obľúbený hrad bol pre mňa Rampart a Dungeon, som zaťažený na drakov.

 Samozrejme po rokoch hrania príde stereotyp, vtedy som našiel na webe (vo výsledkoch vyhľadávania) kúzelný názov Heroes of Might and Magic 3.5: In the Wake of Gods. Stiahnutie, trochu problémovejšia inštalácia a WOW. Skĺbenie HOMAM 3 a HOMAM4, pridanie veľkého množstva noviniek a vylepšení ktoré mi v trojke veľmi chýbali a ďalšie hodiny a dni hrania.


Heroes of Might and Magic 4
 Tak ako som sa strašne na štvorku tešil, tak som bol aj sklamaný. Zmizla možnosť vylepšenia jednotiek, nemohli ste využívať všetky jednotky, ktoré hrad poskytoval, hrdina sa priamo zúčastňoval bojov (čo sa mi celkom pozdávalo), ale po jeho smrti sa mohli jednotky voľne pohybovať po hernej mape. Veľmi zle, stvárnené boje, tá pseudo 3D perspektíva ubrala kúzlu súbojov minimálne 50%. Tento diel som hral veľmi málo a zatiaľ neľutujem.


Kings Bounty
Keď som začal s tvorbou webových stránok o starých hrách, pri ich hľadaní na webe som narazil na hru s názvom Heroes 0, samozrejme mi to nedalo, hru som hneď stiahol a spustil cez DOSBox, zahral a ihneď s nadšením umiestnil na stránku. Znaky budúcej série Heroes je cítiť z každého kB hry. Základné systémy a pravidlá fungujú, tak isto aj boje.

Séria Kings Bounty sa dočkalo nového prepracovania v októbri roku 2008, kedy hru vydáva ruský vývojársky tím Katauri Interactive, ide o veľmi dobrú stratégiu, mierne odlišnú od HOMAM.



Heroes of Might and Magic 5
Na piaty diel som sa sa tešil, ale mal som aj obavy. Vedel som že bez 3D zobrazenia už to nepôjde, našťastie ale moje obavy opadli, v hrade sa zo začiatku orientuje trochu zložitejšie, boje sú vyriešené veľmi dobre čo je obrovský skok oproti štvrtému dielu. Útoky hrdinov a ich postupné vylepšovanie je dobrý nápad, datadisk okrem nových jednotiek a hrdinov priniesol ďalšiu zaujímavú novinku a tou je, že každá jednotka sa dá vylepšiť 3x, takže môžete ešte lepšie kombinovať ich vlastnosti v boji. Celkovo je piaty diel podarený, ale na pohodlné hranie Vám nebude stačiť PC na ktorom ste hrávali trojku, alebo štvorku, holt, 3D si vyberá svoju daň.


Might and Magic: Heroes 6
Ani si poriadne nespomínam čo som čakal od heroes 6-ky, no po zakúpení hry za cca 40 euro, problémoch so spustením, pretože bolo treba hru aktivovať cez nejaký p*****ý UBI soft systém, som hru mal doma na HDD asi mesiac bez toho aby som ju hral, musel som čakať až na 500MB patch, ktorý opravoval chybu, vďaka ktorej som si hru nemohol zahrať.
Už z recenzií na weboch som sa dočítal všelijaké "príjemné" novinky v hre a odstránenie skoro všetkého zaujímavého z hry. Prvé spustenie po mesiaci prebehlo dobre, hra sa aktualizovala a nabehla, po cca 5 minútach hrania som hru vypol a vrátil som sa k trojke, "skvelo" investované peniaze.








Tak to bol stručný pohľad z mojich očí na túto úspešnú sériu, ktorá určite ešte nekončí, zostáva tešiť sa, že sa autori spamätajú a v sedmičke sa všetko vráti do starých koľají, alebo sa spoliehať na nezávislých vývojárov a čakať či niekedy uzrie svetlo sveta Horn of Abyss a iné prídavky k HOMAM 3. Pre majiteľov iPadov je tu výborná vecička Heores 2 HD!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára