piatok 22. júna 2012

Mapy, mapky, mapičky...

Dungeony, kobky, bludiská, stoky, opustené hrady, cintoríny... ideálne to miesta pre partiu dobrodruhov na ktorých môžu nájsť nejaký ten poklad, alebo zachrániť obyvateľstvo mestečka, dediny, hradu...

Dungeony sú moje srdcovky, síce tento žáner pomaly vymiera, aj keď naposledy urobil veľkú dieru Grimrock, dúfam že bude mať ešte aj prídavky v podobe ďalších dungeonov a rozšírení, ale to už som veľmi v budúcnosti.

Túto mániu po bludiskových hrách vo mne odštartovala disketa (samozrejme zavírovaná) na ktorej bolo napísané EOB1, prvé spustenie súboru EOB1.EXE nedopadlo dobre, vobec ma nenapadlo, že spúšťací súbor je START.EXE. Po úvodnom intre (podotýkam že som hry hrával iba s PC Speakerom o zvukovke som mohol iba snívať) som sa pustil do hrania, ešte doteraz si pamätám svoj boj štýlom hádzania všetkého čo mali moje postavy v inventári po tých malých červených čertoch, až po niekoľkých dňoch som sa dozvedel, na čo slúži pravé tlačidlo myši :).


Beholdera sa mi nikdy nepodarilo prejsť, skúšal som aj dvojku, takisto bez úspechu, ale je to asi najlepší diel série, trojku som po chvíli vypol, vôbec ma nebavila, tu už sa k slovu dostala druhá hra a to Ishar: Legend of the Fortress s Aramirom od Silmarils. Možnosť voľného pohybu po prírode bola vítaná oprosti zatuchnutým kobkám z beholderov, stále to ešte nebolo ono, systém boja bol zdĺhavý a aj ukladanie hry, za ktoré sa muselo platiť... ešteže prišiel Zubaran a s ním aj Ishar 2 Messengers of Doom, nebol som ďaleko od toho aby sa mi hru podarilo prejsť bez návodu, jediné čo som vtedy čítal tak bol Kútik zúfalcov v SCORE, kde mali ľudia podobné problémy ako ja, keby nebolo vírusu One-Half, možno by som Ishar 2 aj dokončil, ale kľakol počítač... vlastne POČÍTAČ, bedňa bola rovnako vysoká ako môj stolík a mala dobrých 15kg.


Po obnove PC som sa už k Isahru nevrátil, keď som si predstavil čo všetko by ma čakalo, takže som pozeral po niečom inom a tu z čista jasna sa dostavil od kamaráta Dungeon Master 2, ktorý ma totálne dostal, grafika, atmosféra (podotýkam že stále som hral bez zvuku a na 386ke s 4MB pamäte), neuveriteľné čo sa z toho stroja dalo vytrieskať. DM2 som prešiel asi 6-7x, vždy s inými postavami, teda okrem Torhama, ktorý bol daný ako pevný charakter, čo považujem za druhú slabinu hry, prvá a najväčšia, že hra bola strašne krátka a ľahká čo sa nedalo povedať o prvom Dungeon Masterovi, ten som dohral s návodom v SCORE od Andrewa, Chaos dostal čo si zaslúžil a ja som si v denníčku odfajkol (už by som mohol písať odlajkol @FB) ďalšiu hru.


Do mojej mašiny sa dostáva štvor rýchlostný CD ROM, bez značky výrobcu a takisto sa mi darí spustiť prvýkrát aj Lands of Lore so slovenským prekladom, niekedy sa mi nechce veriť že LOL je staršia hra ako Dungeon Master 2. Krásna jemná grafika, skvelá atmosféra, hrateľnosť a dobre spravený slovenský preklad, škoda že hra mi išla iba niekoľko dní, pretože ak sa dobre pamätám, mal som zase problémy, môj PC sa dal zapnúť iba strčením do zásuvky a rovnako sa aj vypínal, žiadne ON/OFF, veľmi často som tým vyhadzoval poistky na dome.


Po tomto všetkom sa náhodne dostávam najprv k Ravenloftu, hral som ako sa len dalo, dobre zvládnutý dungeon, ale moja 386ka nezvládala plynulý pohyb a tak sa niekedy hra zasekávala, pomohlo niekedy vypnúť textúry, ale to už nebolo ono. Podobne to bolo aj s Arenou, trafiť sa niekedy pri tom sekotaní bolo umenie a skončil som skorej ako som začal. Najlepšie na Arene aj tak bolo obliekanie postavy :).


Späť ku krokovacím dungeonom, jednej z najdlhších sérií a to k Might and Magic, konkrétne štvrtý diel s názvom Clouds of Xeen. Moja angličtina nebol stále na dobrej úrovni a slová ako sword, axe, bow... by mi v postupe hrou nepomohli, tak som zase siahol na návod, teraz ale v Excalibure. Veľmi dobre spracovaný s kompletnou mapou sveta (ktorú som potom aj prerobil do PC verzie ). M&M4 bol dostatočne rozsiahly, nenudil ma, tak som chcel skúsiť aj ďalšie pokračovanie, ale bezúspešne, vôbec ma neoslovili. Clouds of Xeen som prešiel dvakrát.


Nemôžem zabudnúť ani na Grimrock, dungeon zo starej školy, ktorý vzbudil veľký záujem v radách pamätníkov. Štýl hry zostal rovnaký, presne to na čo som bol zvyknutý, ešte sa mi ho nepodarilo dohrať lebo chvíľu po jeho vydaní sa dostala na trh aj mnou dlho očakávaná hra Risen 2 (ten už som dohral), hneď ako bude chvíľu čas sa púšťam do hory Grimrock aby som zachránil svoju partu hrdinov.




Samozrejme som skúšal aj ďalšie ako napríklad Ultima Underworld, Ishar 3, Ravenloft 2, M&M 3,5,6, ale žiaden z nich mi nezostal v pamäti, ako vyššie uvedené, uvidím ako sa do nej zapíše Legend of Grimrock (chcelo by to krabicovú verziu :)).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára