štvrtok 25. júna 2009

Dobrá hra, mohli by sme zarobiť na filme...

A tak sa stalo. Predávané a známe hry sa často stávajú terčom režisérov a veľkých filmových spoločností za účelom viditeľnosti veľkých ziskov. Kto to ale všetko začal? Tak podľa všetkého to bola hra Super Mario Bros a rovnako nazvaný film. Vytvoriť film podľa arkády o dvoch inštalatéroch je nadľudský výkon a film aj tak dopadol. V podstate bol celý film tak uletený, že to bol prepadák. Vo filme si zahralo aj pár hviezd, napríklad Bob Hoskins (zahral si hlavnú postavu), alebo Dennis Hopper. Mário sa do kín dostal v roku 1994.


Ďalší film inšpirovaný hrou, ktorý sa do našich kín dostal bol Street Fighter, hlavnú úlohu si zahral Jean - Claude Van Damme a hlavného záporáka si zahral Raul Julia. Film nedopadol dobre, v podstate, ako väčšina Van Dammeho filmov. Aj tu jednoznačne vyhráva video hra, aj keď sa Van Damme snaží byť sa hlava-nehlava, film je nudný.



Jednoznačne najväčším prepadákom sa stal film Double Dragon. Nezvládnutý film odohrávajúci sa v post-apokalyptickom Los Angeles, v ktorom musia bratia Billy a Jimmy zachrániť svoju kamarátku z rúk maniaka (zahral si ho Robert Patrick).



Konečne sa dostávame k dobrému filmy podľa počítačovej hry, nebude to nič iné ako Mortal Kombat. Nehovorím, že film je geniálny, ale spadá do nadpriemerných B filmov. V tej dobe určite dopadol najlepšie za všetkých adaptácií hier do filmu. Hviezdou filmu sa stal Christopher Lambert, ako boh bleskov, Raiden. Úlohu americkej hviezdy Johnyho Cagea si mal zahrať aj Brendon Lee, alebo Jean-Claude Van Damme, ale ten dal prednosť filmu Street Fighter (asi potom ľutoval). Film je plný akčných súbojov v ktorých sa predtavia všetky postavy z Mortal Kombat 1. Film mal aj druhé pokračovanie, ktoré dopadlo oveľa horšie.
[caption id="" align="aligncenter" width="481" caption="Mortal Komrat"][/caption]

Až do roku 2001 sa muselo čakať na film Tomb Raider v hlavnej úlohe s Angelinou Jolie. Nehovorím, že bol film zlý, ale okrem Angeliny sa tam na veľa vecí nedalo pozerať :).



A posledným film ktorý mi utkvel v pamäti je DOOM. Od filmu som nečakal veľa, čo by som aj čakať mal, od filmu ktorý bol natočený podľa akčnej 3D hry z roku 1993. Ak by vás to zaujímalo, tak o filme sa hovorí už od roku 1995 (vtedy som našiel článok v hernom časopise). Ja osobne som s filmom spokojný, scéna pohľadu z vlastných očí je vynikajúca. Vo filme si zahralo aj pár známych osobností, ako Karl Urban (Ghost Ship, Pán Prsteňov, Pathfinder), Rosamund Pike, Dwayne Johnson (skôr známy ako The Rock).

2 komentáre:

  1. Viděl jsem Mortal Kombat a abych řekl pravdu, ten se mi dost líbil (i dvojka), když mi bylo tak 6 let. Teď si říkám, že bych ho měl zkouknout znova. Laru Croft nemám rád, nemám rád Angelinu Jolie a film byl celkově nudný, takže pro mě odpad. Zkouknu i Super Mario Bros a DOOM - ten jsem měl možnost vidět, avšak jsem tenkrát neměl chuť.

    Co se týče toho Van Damma, jeho nejlepší film je dle mého názoru Peklo, takže doporučuji shlédnout. U Rocka se mi zase líbila Kráčející skála a Vítejte v džungli. Taktéž doporučuji jako oddechovku. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no čo sa filmov týka, sme na tom podobne :)
    MK 1 sa mi páčil, hlavne vidieť všetky tie postavy naživo, Van Dameho Peklo som videl, osobne najviac sa mi páči Univerzálny Vojak, DOOM je tiež dobrý a Vitejte v džungly, ako hovoríš, výborná oddychovka a Stifler nemá chybu :)

    OdpovedaťOdstrániť